piatok 23. februára 2018

Miss Grace

Úžasná šatka, pletená tzv. freeform, tapestry alebo swing (hojdačkovým) pletením ... ale úplne jednoducho, skrátenými radami ...
Očarila ma na prvý pohľad, otázka bola len, z čoho ju dám?
Kvôli nej som prvýkrát objednala Malabrigo Yarn Sock, pre istotu postupne 4 farby, nech mám z čoho vyberať :) A takto to dopadlo:


Vzor: Miss Grace Shawl od Skeino LLC
Vlna: DROPS Alpaca svetlá camel (2020) 146g, DROPS Alpaca svetlá camel (2020) RUČNE FARBENÁ - ŽLTÁ  90g, Malabrigo Yarn Sock Piedras (862) 80g
Ihlice:  č. 3,5
Rozmer: cca 200x90cm


Návod je neštandartne písaný, preto ma potešilo, keď som na youtube našla tri návody od milej poľskej pletiarky, s ktorými to naozaj zvládne každý!!!
1. Popis techniky swing knitting
2. Pletenie šatky Miss Grace
3. Ukončenie šatky Miss Grace


Na šatku som nahodila 11.2.2018 ... a zapojila som sa do Ravelry Olympiády 2018 - disciplína šatkové korčuľovanie. Cieľom bolo nahodiť projekt počas alebo po otváracom ceremoniáli ZOH 2018, baviť sa pletením a ukončiť projekt pred záverečným ceremoniálom ... Nejak som nedomyslela, aká je to veľká šatka, a tak som odušu 10 dní plietla, aby som vyplietla presne 1105m vlny, z čoho by už bol celkom pekný pulóvrik!!! No zavarila som si, bolo to náročné, ale zvládla som to :)





Z Malabriga sa plietlo úžasne, farby sú kúzelné, prekvapujúce ... Teším sa, keď si vyberiem ďalší projekt a rozmotám ďalšie klbko :)


Detailné fotky majú svoje čaro, ale niet nad obyčajnú klasiku, keď jasne vidno tvar a vzor:



Na záver priznávam, žltú vlnu som si farbila sama podľa návodu na internete ... Jednoznačne som chcela niečo žltohnedé a nevedela som také nikde nájsť. Bol to môj prvý pokus s ručným farbením vlny a som celkom nadšená! Použila som potravinárske gélové farby Wilton. Na majstrov z Malabrigo Yarn nemám, ale zas po kanáloch  chodiť nemusím :D Najhoršie bolo rozmotávanie klbka do pradena, ale samotné farbenie bola zábava!!! Určite si ešte niekedy pofarbím :) !!!
                                                                                 Marta

17 komentárov:

  1. Wau, taky mě očarila :-) To je tedy něco, Martičko a navíc ručně barvené. Jsi velmi kreativní :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Marti, šatka je úžasná, jednak farbami, spôsobom pletenia a určite aj veľkosťou. Viem si predstaviť niečo také vo svojom šatníku.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jedním slovem nádhera. Jsi neskutečně šikovná.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak toto je paráda, fakticky luxus, který by se mi taky moc hodil do šatníku ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Marti, nevím, jestli mám smeknout před tvou šikovností nebo rychlostí! Musela si být jak Nastěnka v Mrazíkovi...
    Je nádherný!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ... nádherný šátek, krásná práce, barevnost ... no prostě luxus.
    Pohodové dny Miluška

    OdpovedaťOdstrániť
  7. To je krisný pletený "artquilt"!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne to mi pripomínal ... quilt ... pozerala som už aj iné takéto vzory, tak možno niekedy zas ....

      Odstrániť
  8. Dievčatá ďakujem za všetky vaše komentáre ... a keď sa šatka tak páčila, dúfam, že ju raz objavím niekde u vás na blogu ;) Objímam a krásny deň želám !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Šátek je nádherný! Moc pěkná kombinace barev, mému srdci blízká....a ten originální vzor, super! Krásný den přeji. ZaZa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ♥♥♥ Už kombiunujem iné farby, ale je ešte toľko iného predo mnou ... málo rúk mám :D

      Odstrániť
    2. Jo, tak ten pocit znám :-D. V hlavě tisíce nápadů a ruce jenom jedny :-D. Tak ať se vše povede zrealizovat ;-). ZaZa

      Odstrániť