sobota 30. marca 2019

Andalúzia 2018 IV. - v Malage v posteli

      Ak netrpezlivo čakáte, ako dopadli moje zdravotné problémy v Granade, práve ste sa to dozvedeli. Preležala som ďalšie dva dni v posteli. Gabika išla na Caminito del Rey i na Gibralatár sama ... a mne bolo tak zle, že mi to ani len ľúto nebolo ... No a vďaka tomu zhrniem posledné 4 dni v Malage do jedného článku :)


      V piatok som si už trúfla na 3h výletík po Malage s Gabi a vybrali sme Historicko-botanickú záhradu. Autobus č. 2 nám odchádzal spred Tržnice (Mercado Central de Atarazanas), tak sme si ju prezreli. Trh bol prvýkrát postavený v 14. storočí ako lodenice (atarazana v arabčine), ale v priebehu rokov sa používal ako kláštor, vojenský skald i nemocnica. V roku 1868 bola budova zničená a prestavaná pomocou priemyselného železa. V roku 2010 sa uskutočnila rekonštrukcia a trh bol obnovený do svojej bývalej slávy.

Tržnica Atarazanas
Oleandre ako burina pri ceste ...
La Concepción - Historicko-botanická záhrada
       La Concepción - Historicko-botanická záhrada je iná ... inou ju robí ten prívlastok "historická". Začali ju budovať na svojich pozemkoch (otvorili v r. 1859) novomanželia Jorge Loring Oyarzabal - markíz z Domu Loring (1822-1900) a Amalia Heredia Livermore, ktorí si inšpirácie priniesli zo 7ročnej svadobnej cesty po Európe. Záhradu dali vystavať francúzskemu záhradníkovi Jacintovi Chamoussentovi. Vďaka svojej záľube v archeológii doplnili záhradu Dórskym pavilónom (1859) na pôvodnej rímskej mozaike, kde získané archeologické poklady ukladali. Aj vďaka tomu sa ich záhrada La Concepción stala známou v celej Európe. R. 1990 ju odkúpilo mesto Malaga a sprístupnilo verejnosti. 
Hľadáme lekná ...
Dórsky pavilón
      Historická záhrada má 3,5 hektára a je plná romantických zákutí. Sochy, fontány, vodopády a samozrejme Loringovský dom, obkolesené storočnými palmami, vytvárajú jedinečnú atmosféru. Ja som sa túlala len po tejto centrálnej historickej časti
Zákutie s lavičkou
Loringovský dom
Fontánka pred Loringovým domom
Busta Amalie - na mieste letného divadla
Busta Amalie
        Celou historickou záhradou nás sprevádzal život rodiny Loringovcov. Múzeum v dome nebolo prístupné, ale v záhrade sú fotky, pripomienky, ako rodina trávila čas v letnom divadle, pred dórskym pavilónom, pod pergolou s vistériou ... je to milé, útulné ako na návšteve u známych ... a dáva to záhrade dušu.
Pergola s vistériou (kvitne marec-apríl a júl-august)
Loringovský dom
Loringovský dom
Vodopádik
        Gabi samozrejme dostala voľno, nechcela som ju zdržiavať, ona obehala aj botanickú časť. Ja som aj kúsok chcela - od palmovej aleje k historickému výhľadu, ale cesta bola v prestavbe, nemusela som :) Aj tá historická časť je dosť veľká, dala mi zabrať a po 3h so si veľmi rada dala kávu v bufete a počkala Gabiku.
Zátišie s Ninfou
Vodný kanál
Palmová alej k historickej vyhliadke
Historická vyhliadka
Akvadukt San Telmo
K bufetu ...
... na kávičku
Historická vyhliadka z cesty na autobus
       Bola to krásna prehliadka ... zavŕšená super obedom pri Tržnici Atarazanas. Všetko som zvládla, ale bola som na hrane ... po ceste som dokúpila čaje v El Corte Inglés a zamierila do postele :) 
Obedík pri Tržnici Atarazanas - menu za 9€
Morské príšery v El Corte Inglés
Morské príšery v El Corte Inglés
Morské príšery v El Corte Inglés
       Posledný deň v Malage sme si pospinkali, kufre nechali na recepcii hotela a na obed sme vyrazili rozlúčiť sa s Malagou. Chceli sme ísť na futbalový štadión Malaga C.F.. Vedela som, že v deň zápasu prehliadka štadiónu nie je, ale bola som presvedčená, že zápas je v nedeľu. Zjavne to moja chorá hlava pomotala, bol v sobotu a na štadión sme sa nedostali. Zato by sme si tam frajerov hneď našli, chlapi pri stánkoch pred štadiónom boli vo vytržení, že si dve baby idú kupovať lístky na zápas :D Smola :D 
Futbalový štadión Malaga C.F.
Kostol de San Juan Bautista
      Získaný čas som sa rozhodla predsa len obetovať Picassovi a jeho múzeu. Gabi tam už bola počas môjho "liečenia", takže v meste sme sa rozdelili. Po ceste do Picassovho múzea som si pozrela Kostol de San Juan Bautista. Mala som šťastie, bol otvorený. Má presvietený strop a naozaj to vyzerá tak úžasne, ako na fotkách!
Kostol de San Juan Bautista
Kostol de San Juan Bautista
Kostol de San Juan Bautista
       V parku pri Katedrále som si oddýchla a zavolala Karolovi - mal narodeniny a kvôli svojmu výletu som mala absenciu na oslave :(
Katedrála v Malage
Katedrála v Malage
Katedrála v Malage
Katedrála v Malage
      No a potom už prišlo Picassove múzeum ... a dopadlo ako som čakala. Mne ten kubizmus nereže, nerozumiem mu, nepáči sa mi. Ale aby som bola spravodlivá, nejaké 2-3 obrazy som vzala na milosť, páčili sa ;) Nič nie je čierno-biele :D Zato dom - Palacio de Buenavista, zo 16. storočia, v ktorom je múzeum, je krásny. Už len kvôli nemu neľutujem, že som tam bola.  
Picassovo múzeum
Picassovo múzeum
Picassovo múzeum
Picassovo múzeum
      Chcela som sa najesť tam kde včera, pri trhu, ale sobota poobede - bolo plno a ľudia stáli vonku a čakali na stoly! Skončila som u Indiána oproti nášmu hotelu. Opäť bol čaj fantastický, ale kebab bol nanič. Počkala som Gabi, ktorá sa flákala po pláži a potom sme už vyzdvihli kufre a pomaly zamierili na letisko. Lietadlo do Budapešti nám letelo o 19:50. Musím povedať, že ešte nikdy mi pani na check-ine nepovedala rovno gate, kde bude stáť lietadlo ... asi som vyzerala dosť zle :( Následne ma ešte nikdy tak neobracali na bezpečnostnej kontrole (veľký skener, malý skener, osobná prehliadka, opäť veľký skener a skončilo to stermi z rúk). Na konci už som bola presvedčená, že to im ten veľký skener píska kvôli mojej zvýšenej teplote :D Zvládla som to, hoci na kontrole som nakoniec nechala opasok. V lietadle som vypila 2 čaje i instantnú polievku. Našťastie nás v Budapešti na letisku čakal Gabikin muž a bezpečne nás doviezol domov. Pred pol druhou som bola v posteli ... a nevyliezla z nej nasledujúce tri týždne so zápalom priedušiek. Ale na Malagu som nezanevrela, stále platí, že sa tam musím vrátiť a dobehnúť Gibralatár, Caminito del Rey i všetko to ostatné, čo sa do plánu 2018 nevošlo !!! :) 
Ulica Larios
                                                                                 Marta

2 komentáre:

  1. Marti, trochu mě obchází hrůza. Tohle se mi na cestách ještě nestalo a snad to nepřivolám. Lituji tě ještě teď, a to už si dávno zdravá!
    Ale jinak, jako vždy úžasná reportáž!
    Pa, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani mne sa to ešte nestalo, všetko je raz prvý raz :) Prežila som, ale neželám to nikomu, predsa len behať po Gibralatáre je zábavnejšie. Papa a ďakujem za nakuknutie ♥ Marta

      Odstrániť