utorok 30. novembra 2021

Silver Linings

       Alebo tzv. kovid quilt. Začala som ho 2.6.2020. V čase, keď sme už po prvom lockdowne chodili do práce, ale mentálne sme boli v kovide po uši. Mnohé dizajnérky ponúkali možnosť free "kovid" projektov, aby ľudia tvorili a neupadali do depresií ... lebo ako moja mama (a dávno aj ja, a pár rokov už aj moja dcéra) hovorí, depresia je choroba lenivých rúk ... Tak som vytiahla zo skrine zvyšky kolekcie Marmalade a skočila som do toho po hlave s Jacquelynne Steves v jej facebookovej skupine.

      Vyšívali sme, šili bločky, bola to takmer trojmesačná zábava. Postup prác som zverejňovala na facebooku. Top som skompletizovala 18.8.2020. Odvtedy čakal - nemala som už látky na lemovanie a nebola som si istá, či chcem biely lem ako poslednú možnosť.

      Po roku som sa spýtala na facebooku, či niekto nemá Marmalade na dokončenie a dievčatá boli úžasné. Viaceré sa ponúkli. Nakoniec mi môj ďalší anjel - Markétka Svobodová - poslala zadarmo 4FQ v červených a ružových odtieňoch, presne ako som si to predstavovala a ja vďaka nej hlásim hotovo!!!

Látky: kolekcia Marmalade od Bonnie & Camille pre Moda Fabrics
Rozmer: 140x194cm
Výplň: termolín 80gr/m2 a teplá mikroplyšová deka na spodku

      S dekou na spodku mám pri tomto quilte špeciálny  zážitok. Deka bola menšia ako quilt, tak som párala overlockové obšite deky a získala cenných 10cm v oboch smeroch, vďaka čomu som top nemusela zmenšovať. Ale že to bola práca pre Popolušku, to páranie :D

      Naučila som sa, že výraz 'silver linings', doslovne 'strieborné podšívky', v angličtine znamená 'niečo dobré', ako keď sa u nás vraví, že všetko zlé je na niečo dobré, alebo po každej búrke vyjde slnko. Aj ja môžem povedať, že ten kovid bol na niečo aj dobrý - mám vďaka nemu nový, žiarivý, optimistický quitl! Len na to vyjdenie slnka po kovide ešte stále s nádejou čakáme ...
                                                                                 Marta

8 komentárov:

  1. Deka je nádherná. Strašně veselá. Prostě moc povedená.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Překrásná práce, Marti! A na tom vašem rčení asi něco bude!
    Kochám se, skutečná krásná deka. I já tu mám covid veliký šál nebo menší deku :o)
    Měj se moc hezky Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aspoň na niečo je nám ten covid dobrý :) Krásne dni, Marta

      Odstrániť
  3. To je tedy nádhera ! Jsi opravdu moc šikovná!
    Hezkýá čas adventu !
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť