nedeľa 28. mája 2023

Šaty z mušelínu

       Mušelín znie tak luxusne, reálne sú to ale šaty z dvojitej gázoviny, plienkoviny. Neviem, prečo to volajú mušelín .. Ale pocit v nich je aj tak luxusný, látka je pri dotyku  s kožou jemnučká  ako obláčik.

      Šaty som mala v hlave, ale strih som nemala. Keďže nie som krajčírka, prešmejdila som staré časopisy na šitie a vrch šiat skopírovala podľa jedných úzkych šiat zo starej Diany. Spodok som dala polkruhovú sukňu. Celkom som spotrebovala 3,5m látky. Bol to ale boj, lebo gázovina nepruží do šírky, nepruží do dĺžky, ale sviňa jedna, pruží po diagonále!!! Takže som ušila sukňu, obliekla, a boky šiat boli ako vidíte, ale v strede v predu a v zadu som mala šaty až na zemi ... a nastalo obliekanie a skracovanie a obliekanie a zarovnávanie a tak dookola ...No ale za ten úžasný pocit v týchto šatách tá drina stála :)
      Gázovinu som kupovala vo výpredajoch minulý rok, ešte mám niekoľko vzorov a farieb, tak sa k nej určite vrátim. Rozhodne chcem vyskúšať šaty so stupňovitou sukňou, či sa bude ľahšie zarovnávať ako táto polkruhová :) A už mám strihnuté zavinovacie nohavice, zaujímavý kúsok :)
      Na rozdiel od šiat z Venezie je sukňa ľahká a vzdušná. Úpne iný pocit a na horúce leto budú tieto šaty určite vhodnejšie.
      Že ja na tých fotkách furt spím :D
      Vrchný diel z blízka ...
      A zadný diel na skrytý zips - môj prvý skrytý zips v živote :)  Teším sa, že je fakt skrytý :D
      Pozdravujem a čakám to horúce leto ;) A keď nepríde k nám, pôjdem ja za letom ... v júni idem do Neapola a na Capri a šaty s pomarančami jednoducho musím zobrať do tejto citrusovej destinácie :)
                                                                                 Marta

8 komentárov:

  1. Marti ty šaty jsou přímo boží.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuj Reni ďakujem, som rada že sa páčia :) Mne sa páčia neskutočne, a ten pocit, že ja sama som ich ... no na nezaplatenie!!!

      Odstrániť
  2. Marti, v Itálii budeš naprosto stylová! Šaty ti moc sluší! Za ten boj to stálo!
    Měj příjemné dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zase moc krásný kousek Tvé garderóby. Šaty Ti moc sluší. Bezva střih, příjemný dezén. Musím se opakovat- jsi velice šikovná !!!!!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť