utorok 26. septembra 2023

Gdaňsk a Malbork 2022 I.- cesta a nočný Gdaňsk

Seriál

       Na 23.-27.august 2022 som mala kúpené letenky do Varšavy cez Ryanair. No nekúp to, za 15€ ... Chcela som ísť buď do Varšavy alebo do Gdaňska. Začiatkom augusta sa ale ozvala Gabika, že ona by tiež išla, ale začiatkom septembra. A keďže sme už boli 2, rozhodne sme vybrali Gdaňsk. Nechať prepadnúť letenky za 15€ nevadí, ale nemať parťáčku na ceste vadí, tak som neriešila a kúpila nové letenky na 6.-10.9. 2022. Keby som išla v pôvodnom termíne, spiatočná cesta z Košíc k Baltskému moru by ma vyšla na 25€ (15€ letenka do Varšavy a 10€ flixbus do Gdaňska)!!! Takto mesiac pred odjazdom to bolo mierne drahšie, 42€ na osobu (27€ letenka + 15€ flixbus) na obojsmernú cestu do Gdaňska. Ale aj tak, veď to je, ako vravia bratia Česi, za hubičku ...


       Jedinou nevýhodou nového termínu bolo, že v pôvodnom termíne mi hlásili teplotu 28°C, v novom termíne sme mali 18-20°C :( Namiesto letnej dovolenky som mala jesennú ...

Letíme s Vilkom :D
Letisko Varšava - Modlin
      Prvý deň bol cestovný. O 14:55 sme leteli z Košíc s príletom do Varšavy o 16:00 a o 16:45 odchádzal flixbus priamo z letiska do Gdaňska. Vo Varšave-Modline som si akurát stihla kúpiť plnenú bagetu, lebo moje rožky ostali v chladničke :D Stáva sa....
Nočný Gdaňsk
Nočný Gdaňsk
Zlatá brána na Dlhej ulici
      O 20:50 sme vystúpili v Gdaňsku a po poldennej ceste sme sa radi prešli 20 minút nočným Gdaňskom. Ubytovanie sme mali v historickom centre Gdaňska, konkrétne apartmán 83/84 Ogarna Street (64€ na osobu na 3 noci), 3 minúty peši od Neptúnovej fontány na Dlhej ulici (Dlugi Targ), no dokonalé. Hneď večer ma očarili malebné domčeky a vysvietené ulice. Neodolali sme a po ubytovaní sme vybehli k rieke Motlawe s historickým nákladným žeriavom, ktorý na vás vyskočí na každej pohľadnici z Gdaňska. Na Dlhej ulici sme si nakoniec dali aperol spritz a horúcu jablkovú šarlotku so zmrzlinou, naša dovolenka sa začala :)
Dlhá ulica (Dlugi Targ)
Neptúnova fontána
Neptúnova fontána a múzeum - Radnica Gdaňska
Dlhá ulica (Dlugi Targ)
Zelená brána na Dlhej ulici
Pri Motlawe - výhľad zo Zeleného mosta
Pri Motlawe - výhľad zo Zeleného mosta
Pri Motlawe - výhľad zo Zeleného mosta - a už vidno aj žeriav :)
Motlawa - pirátska turistická loď (chodí na Westerpaltte)
Pri Motlawe - výhľad z Mosta sv. ducha - z ľava žeriav, loď múzeum Soldek a Národné morské múzeum
Pri Motlawe - výhľad z Mosta sv. ducha - starý nákladný žeriav
Jedno trápné nočné selfíčko :)
Jablková šarlota a aperol spritz

                                                                                 Marta

4 komentáre:

  1. Marti, předpokládám, že budou reportáže pokračovat. Těším se, Polsko znám jen maličko a to je to příhraniční...
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné Helenka, pokračovanie bude! Nočné fotky sú taká emocinálna nachytávka, (a tie moje ani nie sú nejak kvalitné), viac uvidíš na denných. A ja krásne zaspomínam, ako super bolo! :)

      Odstrániť
  2. Polsko máme takřka za humny, takže nějaký výlet tam byl, ale abych pravdu řekla, tak až tak moc Polsko projeté nemám. A ani tam nejezdím za nákupy :-).
    Díky za Tvoji reportáž.
    Měj se hezky!
    Hanka
    P.s.
    Šaty v minulém příspěvku jsou moc hezké a sluší Ti !

    OdpovedaťOdstrániť