sobota 29. marca 2014

Superrýchly obal na mobil so zipsom - fotonávod

Šijeme obal na mobil rozmerov 10x15cm:


Použitý materiál:
  • vonkajšia látka 22x16cm
  • vlizelín 22x16cm  (mám myslím 40g/m2, stačí kľudne aj 20g/m2 ...  čo nájdete doma)
  • vnútorná látka 22x16cm
  • sakon 22x16cm (kľudne termolín, vatelín ... zvyšok hocičoho)
  • 35 cm metrážový zips špirála 3mm a jazdec k zipsu (kto použije kusový zips, nech má min. 26 cm = 16+22/2 -1=26cm)
Kto chce iný rozmer obalu, strihá všetky diely rozmeru "výška obalu + 1cm" x "2xšírka obalu + 2cm" a zips musí mať dĺžku "výška obalu + šírka obalu + 2 až 10 cm na pohodlnú manipuláciu" :)
No a nezabudnite, že obal musí mať rozmer vždy minimálne 1cm väčší v každom smere, ako má samotný mobil ;)


1. Vnútornú látku podžehlíme sakonom, vonkajšiu vlizelínom, nasadíme jazdec na zips. Kto použije vatelín či termolín, musí ho pekne poprešívať s vnútornou látkou - je to pracnejšie, ale určite bude obal nakoniec pôsobiť luxusnejšie. Ja som ale lenivá, takže nažehľujem :)


2.  Pomocou pohárika si nakreslíme zaoblenie 2 rohov pozdĺž dlhšej strany oboch dielov (mám ich už lícom na líc na sebe a strihám spolu).


3.  Rohy obstrihneme, vyznačíme si stredy dielov na rubových stranách.


 4.  Koniec metrážového zipsu si zaistíme pár stehmi na stroji. Kto má kusový, nemusí robiť nič :)


5.  Diely a zips zložíme na seba podľa obrázka. Nožničky to len pridŕžajú :) Podstatné je, že zapošitý koniec zipsu je hore a vonkajšia strana zipsu smeruje k lícovej strane vrchnej-pohľadovej látky.


6.   Zips v tejto fáze sa môže našívať otvorený i zavretý, je to jedno. Dôležité je v mieste, kde ho budeme tvarovať do oblúčika, nastrihnúť v 5-6 zástrihoch.


 7.  Zástrihy majú cca 2-3mm. Ja ich robievam až pri šití pod strojom, len aby ste videli ...


8. A ideme prišiť jednu stranu zipsu medzi vnútornú a vokajšiu látku.Od ostrého rohu, cez oblúk, po vyznačenú značku stredu dielu ... Ja to nešpendlím, v oblúku podľa potreby dvihnem pätku, pekne napnem zips a šijem ďalej.


9. Tesne pred značkou zips vytiahneme mimo látok a niekoľkokrát  prešijeme, nech to drží.


10. Teraz už isto zips musíme rozzipsovať. Jeho nezašitú časť vložíme medzi látky presne ako tú prvú:


 11. Keď látky prehneme na polovicu zipsami k sebe, časť zipsu s jazdcom musí byť vyrovnaná - aby neskôr zips pekne k sebe pasoval a obal sa nekrútil.


12.  Zašijeme druhú stranu zipsu rovnako ako prvú - od rožka cez oblúk k stredovej značke. Túto stranu šijem sakonom hore (ako na nasl. obr.), šije sa mi ťažšie.


13. Oba oblúčiky spevníme ešte jedným švom. Vystrihneme v nich v-výstrihy, aby sme sa zbavili nadbytočnej látky po otočení a odstrihneme trčiace konce zipsu pri  stredových zančkách.


14.  Zips zapneme - cca 5 cm do vnútra ....


16. Všetky švy priložíme k vnútorne látke, zips vytlačíme k vonkajšej látke a šijeme už základnou pätkou.


17. Vonkajšie látky prešijeme vkuse, zips pre istotu niekoľkokrát a vo vnútornej látke necháme medzeru na pretočenie. V tejto fáze môžeme medzi vonkajšie látky vložiť visačku, medzi vnútorné pásik s krúžkom na kľúče ... či hocikde pásik s karabínkou ...


18. Moja medzera na pretočenie má cca 6 cm ...


19.  Pretočíme, zašijeme otvor vo vnútornej látke, prežehlíme a hotovo :)

A že sa to rýchlo šije, ja som stihla rovno 2 kusy - totiž Danka sa rozhodla, že chcú mať s kamoškou  obaly rovnaké. Asi preto, že kamoška ma i-phone, takže keď si obaly popletú, bude poriadne zisková  :D



Na koniec pridám trochu "histórie" ...
Pôvodne som chcela šiť obal podľa tohto návodu . Hneď od začiatku som vedela, že to musí ísť z jedného kusu látky, ale najskôr som chcela ísť na istotu, že potom poskúšam ... Ale medzitým som sa dala do reči s Aničkou Wilde, zlatou dušou, ktorej rady mi pomohli, nakopli ma a išla som rovno touto cestou, ktorú pokladám za najrýchlejšiu. Anička ďakujem ...

Krásne šitie všetkým :)
                                                                                 Marta

18 komentárov:

  1. Marti, krásny návod, ďakujem, určite využijem!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Marti, úplne super! Raz to určite vyskúšam! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. super návod šikulka,děkuji Venda

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jééé, moc díky, určitě zkusím.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj Marti, to jsi mi udělala radost, ten tvar se mi moc líbí :-)) Jsi zlatá ♥ Měj se pěkně ♥ Hana

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Marti, až se jednou do něčeho takového pustím,moc ráda využiji tvůj skvělý návod... Sama bych si neporadila!
    Díky a moc zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Suuuper Marti, podaril sa na jednotku. Na tento obal sa chystam už dlho...no uvidim kedy sa k nemu dostanem. Snaď skôr ako mi doslúži môj terajší obal :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Marti paráda!
    Já ty zipy moc nemusím ..... mě se vždycky zaseknou když to nejmíň potřebuju .... asi prokletí nějaké:-)))))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Marti, to mě nemusíš takhle veřejně jmenovat... :o) Návod máš skvělý stejně jako Tvoje šití. Jsi hvězda a já jsem ráda, že Tě mám! :o) Anička (wilde)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Martičko ♥můžu se opičit ??a použít Tvůj návod ?? neboj já se do něj v první okamžiku zamotám ,tak mi z toho vyjde motanice a bude vymalováno :-))))krásné dny♥T

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táni, srandistka si - musíš, veďa na to je to tu :) Nech sa vydarí !

      Odstrániť
  11. Právě jsem ušila - je to lehčí, než se zdá... Děkuji :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Zvládla jsem to, jen oblouček je moc velký a tak se do něj růžek mobilu nevejde, holt někdy bude další pokus(o:

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je asi prvý takýto nezdar :( Ale uvidíte, druhý kus dáte za polovičný čas a už bude dobrý ;)

      Odstrániť
    2. No kratší to nebylo, ale povedlo se. První pokus byl s vlizelínem na obou látkách (obal mi přišel tvrdý), dneska jsem mezi ještě přidala filc, tak jsem ho musela prošít a tím pádem to trvalo taky dlouho. Ale mobil je v něm a spokojenost velká. Díky moc za prima návod. Došla jsme sem od Jany Dohnalové, jejíž bublinkový obal je fakt krásný. To ten můj s myškami vypadá víc dětsky, ale to mi nevadí(o:

      Odstrániť
    3. Aj vlizelin pouzivanim povoli, ale samozrejme makkucky, presity filc isto vyzera kvalitnejsie ... na a potom uz je profesionalna umelecka uroven, v style Janky Dohnalovej :) Ta uz chce urcite svoj cas ... Nikdy neviete, mozno dalsi aj vas bude taky ;) Drzim palce v dalsich sicich pokusoch a pekny den!

      Odstrániť