utorok 1. apríla 2014

Ešte raz na mobil, s parádičkou - fotonávod

Ak sa vám páčil minulý obal na mobil, možno vás napadlo ako mňa : Karabínku viem našiť zvonku len na užšiu stranu obalu - oproti zatvorenému zipsu. Nemám z toho dobrý pocit. Ak si to dieťa zavesí na krk a zips zabudne dovrieť, či nebodaj zips povolí, budú mobily lietať ...

Dcéra ma síce presviedčala, že ona už obaly na krku nenosí a nechce karabínky, no ale musela som vyskúšať :) Takže cieľom bolo ušiť obal tak, aby som karabínku našila na širšiu stranu obalu.

Použitý materiál:

  • vonkajšia látka 32x11cm
  • vlizelín 32x11cm
  • vnútorná látka 32x11cm
  • sakon, vatelín, termolín 32x11cm
  • 35 cm metrážový zips špirála 3mm a jazdec k zipsu
  • karabínka 2cm a k nej vonkajšia látka 8x8cm

1. Všetky diely pripravíme, podžehlíme výztuhami a koniec zipsu zapošijeme.


2. Prežehlíme látku na pútko podľa obrázku, po bokoch pútko prešijeme. Ja som látku vystužila vlizelínom, ale myslím, že ani netreba. 


3. Karabínku navlečieme a  spojené konce pútka prešijeme. Látkovým dielom už známym spôsobom zaoblíme rohy, vyznačíme si stredy dielov.


3. Keďže chceme, aby jazdec na zatvorenom obale bol na kratšej strane, zips budeme našívať opačne ako v predchádzajúcom návode (pravá strana zipsu ostáva otočená k pohľadovej látke, ale k ostrému rohu prikladáme voľný koniec zipsu ... )


4. Všijeme jednu stranu zipsu medzi látky, ale pozor - tentokrát nevyťahujeme zips mimo látky, končíme šiť rovno asi 1cm os značky stredu !!!


5. Aby sme vymerali presne, ako našiť druhú polovicu zipsu, zošitú časť vyvrátime na pravú stranu a zips zavrieme. Našpendlíme nezašitú časť zipsu na opačnú stranu dielov (mám špendlíkom prichytený k vnútornej látke). Zips potom otvoríme, zvrchu k špendlíku ešte priložíme aj vrchnú látku a prešijeme druhú časť zipsu.


6. Opäť končíme so šitím 1 cm od značky stedu dielu, zips nevyťahujeme mimo látky !!!  Oblúky spevníme ešte jedným prešitím a urobíme do nich v-nástrihy.


7. Teraz musíme zips zavrieť - dostať tak jazdec do obalu. Presne cez tú 2cm nezošitú medzeru.


8. Aby nám neskôr zips náhodou pri energickej manipulácii s obalom nevletel späť do medzery a nevyletel celkom, zatvorený koniec zipsu cik-cakom  prichytíme k látke a zvyšný zips odstrihneme.


9. Ostáva zošiť dlhé strany obalu. Medzi vonkajšie látky (bližšie k zipsu) vložíme karabínku (vidno na obr., ako trčí ...), švíky okolo zipsu založíme k vnútornej látke, zips vytlačíme k vonkajšej látke (zašívame otvorený koniec zipsu, ide to ťažšie pekne urovnať, než minule) a pri zošívaní vnútornej látky necháme samozrejme medzeru na pretočenie.


10. Tu vidíte medzeru na pretočenie - a konečne aj v- nástrihy, na ktoré som zabudla a dorobila ich (aj s druhým prešitím poblúkov) v tejto fáze :)


11. Pretočíme, zašijeme medzeru vo vnútornej látke, prežehlíme ... a HOTOVO :)


Samozrejme, ja som na konci dostala "pochvalu" od dcéry (čo iné som mohla čakať, keď ona s karabínkou nechcela? ) - že aj tak sa jej obal bez karabínky páči viac :) Ale možno niekoho osloví práve taký ... krásne šitie :)

A ja končím s hrajkaním a idem oäť na niečo väčšie ... hm, čo tak dokončiť Bellet deku?  Držte palce ...
                                                                                 Marta

6 komentárov:

  1. Mám rada obrazové návody od skúsených žienok. Aj keď obal na mobil s karabínkou asi šiť nebudem (moje dieťa by ma poslalo presne tam, kam Ťa poslalo to Tvoje), postup na šitie zipsu sa môže zísť na niečo celkom iné :D
    Ďakujem za krásny návod! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. super Martuška skvelý návodík, ja som presne nad tým premýšľala a super si to vymyslela :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zuzi, Andri - presne tak mi to vychádzalo - menšie deti s karabínkou na krk (a možno aj s iným postavením jazdca a karabínky, ale kto už pochopí tieto 2 návody, otočí to naozaj hocijak podľa svojho gusta), väčšie deti bez karabínky ... a ešte možno občas mamy s karabínkou, aby obal nehľadali vo veľkej taške :) Ďakujem a krásny koniec týždňa :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Marti, hledala jsem na netu obal na mobil a vyskočil mi tvůj super návod. Moc ti děkuji, že sdílíš:-) Měj se sluníčkově..K.

    OdpovedaťOdstrániť