štvrtok 21. apríla 2022

Ďalšie tričko

       Prepínam na overlock a teraz tých tričiek bude viac. A keďže ide leto, tak s krátkym rukávom. Milovala som jedno tričko s krátkym rukávom, ktoré už dosluhovalo, tak som ho rozstrihala a urobila si vlastný strih, sama ...

      Namiesto riasenia lastinom som pokusne časť medzi prsiami zriasila použitím bežnej 6mm gumy. Neviem, ako dlho to vydrží, ale už mám aj lastin, tak ďalšie kusy budú profesionálnejšie.

      Výstrih som oproti pôvodnému tričku naozaj len trošku zmenšila. Vôbec to nie je zlé, ale nabudúce to vrátim do originálnej veľkosti.

      No a najzaujímavejšie bolo lemovanie výstrihu. Skúšala som rôzne variácie pol dňa :) Na origináli to bolo tenučké lemovanie prúžkom na štvrtiny, ktorý bol nakoniec ešte prehnutý a prišitý do rubu. Skúsila som to a nedokázala som to urobiť pekne ... Potom som skúsila našiť len tenký lemovací prúžok prehnutý na polovicu a ten obrátiť do rubu, ale to bolo pri úplete 200g a 6 vrstvách príliš hrubé. Tretia verzia bola tenký prúžok na tretiny, prišitý overlockom a len jemne naťahovaný a v druhom kroku rovno založený do rubu a prišitý obyčajným rovným stehom, obyčajnou niťou. Naozaj je to super, steh drží a jemne pruží vďaka prešívaniu 5 vrstiev úpletu. Našla som svoj spôsob a som na seba pyšná, lebo toto lemovanie nie je ani u Caramilly, ani u Prošikulky ani nikde :)

      No čo poviete? Ja som nadšená a už mám nastrihaný úplet na ďalšie dve letné tričká a teším sa na šitie :)  Bála som sa toho, ale veru oplatilo sa zariskovať a rozstrihať najobľúbenejšie tričko  ;) 

      Zo zvyškov (mala som kúpený 1m tohto úpletu) sa mi ešte podarilo ušiť nohavičky a čelenku. Čelenku už som dnes prepotila na prechádzke a nohavičky asi darujem - lemovala som všitou gumou a je to dosť pevné, vadí mi to. Nabudúce skúsim lemovať jemnejšou pruženkou.


                                                                                 Marta

10 komentárov:

  1. Super. Jsi šikula. Mám overlock, látku i střih. Jen odvaha chybí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nadýchnuť sa a skočiť :) Držím palce, Reni, raz to príde ...

      Odstrániť
  2. A nezbyl ani kousek látky, jak vidím:-))) Paráda!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tričko se ti moc povedlo, sluší ti! A spotřebovat materiál do posledního kousku, to mám ráda - skvělé!
    Marti, přeji ti krásný jarní den. Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ... parádní tričko, moc se mi líbí, krásná práce. Pohodové dny Miluška

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja mám rada tento štýl, taký ženský a pritom športový ... bude ich aj viac :)

      Odstrániť
  5. Takových triček není nikdy dost !
    Máš ho povedené !
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť