utorok 28. júna 2022

Ružomberok 2022 II. - Malinô Brdo

Seriál

       Kým v piatok sme vo Vlkolínci boli všetci (cca 24 osôb), sobotný program si vyberal každý sám. Jedna skupinka išla na Sidorovo - kopec nad Vlkolíncom s vyhliadkou. Mladí, ktorí v piatok pooobede mali paintball (ja som mala saunu a masáže :)), ostali na hoteli a oddychovali. A my, zvyšné štyri mušketierky - Hela, Mirka, Janka a ja, sme sa vybrali na Malinô Brdo.

      Z hotela Gejdák sme prešli pešo cez Ružomberok k dolnej stanici lanovky v Hrabove. Trvalo to asi 1,5h. Hore Kalváriou sme si z toho urobili aj duchovný zážitok - čítali sme si zastavenia krížovej cesty, fotili sa ... a častejšie oddychovali, lebo fakt to bola Kalvária :)
Odchod z hotela a ranný romantický výhľad na Ružomberok
Kalvária v Ružomberku
Kalvária v Ružomberku
Kalvária v Ružomberku
Výhľad na Ružomberok ...
Malinô Brdo - Hrabovo - dolná stanica lanovky
     Tento výlet sme si zvolili, lebo sme netúžili štverať sa 2h na kopec, ale chceli sme vidieť niečo nové a užiť si deň. Ja som na Malinôm Brde nikdy nebola, ani dievčatá. V Hrabove sme sa reštartli ranným cappučínkom a vybrali sa na lanovku.
Ranná kávička
A ideme lanovkou na Malinô Brdo ...
      Na lanovke som začínala chápať, čo to je bike-park. Na lanovku viedli 2 rady, peších bolo málo, ale rad mladých poväčšine chlapcov s bicyklami bol dobre dlhý. Niektoré kabínky mali sedadlá vystlaté igelitom a tie boli pre bicykle. A tak sa peší a bicyklisti pri nástupe striedali. Z Kopca Malinô Brdo sú potom presne ako v zime zjazdovky, vyznačené zjazdové dráhy pre bicykle aj so stupňom obtiažnosti. Ja som ani netušila, že také niečo existuje, opäť som o niečo múdrejšia ...
Haliny - prvá vyhliadka
Haliny - druhá vyhliadka
Haliny - tretia vyhliadka
      Na kopci sme sa posilnili a v pohode sme zvládli 10 minútový výstup na vyhliadku Haliny, do výšky asi 1000m. Tí, čo išli na Sidorovo, vyšli na 1099m. Neboli sme oveľa nižšie :) Vyhliadka Haliny je rozložitý skalnatý vrchol, dalo sa tam pochodiť a popozerať viac výhľadov, pomotali sme sa tam hádam pol hodiny, pofotili i naobedovali.
Haliny - vrcholový tím :D
Haliny - zabavte sa - bez komentára :D
Haliny - najvyšší bod
      Na Malinôm Brde bol zraz turistov. Pri chate Daria bolo pódium, hrala hudba, zábava. Aj na yyhliadke Haliny nás zastihla jedna partia zo zrazu. Keď sme tam vyšli, boli sme samé ... a o 10 minú dorazilo asi 20 ľudí spolu :) Dosť tesno bolo, ale zvládli sme to. Vraj to isté zažili naši na Sidorove - priam dopravnú zápchu :D
Haliny - vyhliadka smer Vlkolínec
Haliny - vyhliadka smer Vlkolínec (ten polkopec vľavo je Sidorovo)
Horná stanica lanovky - bikeri
Hrabovo - medvedia cesta
      V dolnej stanici lanovky, pri nádrži Hrabovo, sme sa pomotali, pofotili na medvedej ceste s drevenými medvedíkmi a v reštike nad nádržou si dali zaslúžený aperol spritz a ja aj lotus cake. Konštatujem, že môj lotus cake je lepší :D
Aperol spritz a lotus cake pri vodnej nádrži Hrabovo
      Cesta naspäť viedla poväčšine dole kopcom, zvládli sme to relatívne v pohode a v suchu. Našťastie ten dážď od Tatier až do Ružomberka nedošiel. Prešli sme asi 12,5km a 17 500 krokov a boli sme naozaj maximálne spokojné, mali sme nádherný deň!
Výhľad na Ružomberok - vpravo vzadu Kriváň
Seriál
                                                                                 Marta

6 komentárov:

  1. Díky za krásnou procházku po Ružomberoku.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dámy, jste skvělé! Nádherný výlet a ten konec... umíte si to udělat hezké a to je důležité!!!
    Marti, posílám pozdravy, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Naprosto věřím, že jste měly krásný den. Několikrát jsme byli na Slovensku na dovolené a vždycky se nám tam líbilo.
    Zdravím a přeji hezké dny!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to vzájomné, aj mne sa vždy v Čechách páči ... ale teda väčšinou som v Prahe, to je nevyčerpateľná studnica pokladov pre cestovanie :)

      Odstrániť