utorok 8. februára 2022

Čo so zvyškami?

       Z bežného šitia z úpletu je oveľa viac zvyškov, ako z patchworku. Aj väčšie kusy. Nedá sa to odkladať, zasypalo by ma to po mesiaci. Hľadala som, čo s tým, a našla som malé projekty na zvyšky z úpletov: nohavičky, ponožky a klasika - už moje obľúbené čelenky. Vybrala som si nohavičky, nech rastiem a učím sa. 

      No ale je rozdiel, šiť zvyškové nohavičky na miniriťku 3 ročného caparta a na nohavičky č. 44 na môj kyprý nefalšovaný ženský zadok :D Výsledkom je, že pomaly zvyšky nestačili... Takže sa ospravedlňujem všetkým skúseným krajčírkam - áno, ja viem, že mám predný i zadný diel vystrihnutý kolmo na smer vlákna, že ich možno po pár praniach vyhodím - ale učila som sa šiť, svoj cieľ tieto zvyšky splnili netrápi ma to.

      Použila som strih Prošikulky - bikiny, lemovala som preloženými pásikmi úpletu a štepovala trojkrokovým rovnostehom - podľa návodu na stránke Prošikulky. Takto mi to zatiaľ stačí, možno raz si dokúpim aj pruženku a ďalšie zvyškové nohavičky budú o úroveň krajšie. Neplánujem, uvidíme čo život prinesie :) Na teraz som rada, že mi tieto nohavičky sadli a zvyšky som využila!

                                                                                 Marta

10 komentárov:

  1. Ty se nezdáš. To je super. Jsi neskutečně šikovná.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Právě jsem dokončila asi deset základů na dětské kalhotky ze zbytků, úplně mi čteš myšlenky:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No musím k tebe na inšpiráciu, kde kupovať tie pruženky a krajky :) Bielych gatiek nie je nikdy dosť!!!

      Odstrániť
  3. Nemám slov! Jsi šikovná, poradíš si a nic nevyhazuješ bez užitku, to mám ráda.
    Marti, tleskám a přeji hezké dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Helenka, snažím sa a niekedy to aj výjde :D Krásne dni aj Tebe ♥

      Odstrániť
  4. Tak to už bych fakt nedala, máš můj obdiv!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ale ako niekto, kto už vyskúšal, dovolím si tvrdiť, že to chce len kúsok odvahy a dokáže to každý. Hlavne v súčasnej dobe, keď je na internete kopec návodov, ako na to ... a napr. nohavičky kľudne baby šijú ne obyčajnom domácom stroji, čo som 10 rokov nevedela, as 2-3 roky vedela a neverila a dnes už verím ...

      Odstrániť
  5. Ty umíš všechno a vždycky je to perfektní práce.
    Zdravím a přeji pěkné dny !
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť