streda 23. augusta 2023

Praha 2022 V. - Botanická záhrada

Seriál

       V piatok sa už so mnou nechcelo ísť nikomu. Uštvala som si rodinu :D Ráno som teda vstala sama a autobusom zamierila do Prahy - Tróje. Mala som v pláne Botanickú záhradu a Trójsky zámok. O tretej poobede hlásili dážď, tak som bola limitovaná aj časom.

 
      Pri hornom vchode do Botanickej záhrady (vybrala som si ho, aby som prešla celú záhradu dole kopcom) som vystúpila asi 10:20 a pripadalo mi to, že mám strašne veľa času, že do tretej nebudem mať čo robiť ... Trochu ma zarazilo, že plán záhrady som si musela kúpiť za nejaké drobné (asi 20Kč), nebol v cene vstupenky 180Kč. K tieňomilným trvalkám za vstupom som len nakukla. Tešila som sa na niečo rozkvitnuté, plné farieb, preto som tu neostala dlho.

Tieňomilné trvalky - hosty ...
Návrat k hlavnému chodníku
Prvé rozkvitnuté kvety ...

      Pivónie som nenašla, pivoňková lúka bola prázdna. Ale ružičky v rozáriu kvitli a trochu aj kosatce. Nejak ma to neohromilo, niektoré záhrady bežných ľudí vyzerajú krajšie.

Kosatce
Rozárium
      Oproti kosatcom je vo výstavnom skleníku Svet sukulentov, pri nich je rašelinisko a jazierko a pod kosatcami je severoamerická polopúšť plná kvitnúcich júk, všetko toto ma absolútne dostalo, s každým pohľadom som sa prenášala časom a priestorom na iný kúsok našej krásnej Zemegule, bola som nadšená ...

Smerom k Svetu sukulentov
Svet sukulentov
Svet sukulentov
Svet sukulentov
Jazierko za rašeliniskom
Jazierko za rašeliniskom
Jazierko za rašeliniskom
Jazierko za rašeliniskom
Jazierko za rašeliniskom
Okolo jazierka
Severoamerická polopúšť
Severoamerická polopúšť
Severoamerická polopúšť
Severoamerická polopúšť
      Rýchlejšie som prešla lesmi s píniami i severoamerickým lesom. Trochu ma mrzelo, že bola zavretá vyhliadková veža, už je to zvyk, liezť na každú vežu :)
Lesy Severnej Ameriky so stonehengom - kamenným kruhom
Rozhľadňa bola zatvorená
Pinetum - asi podľa vysokých pínií
Lamy
      Priam rozprávkovo pôsobil domček včelára s úľmi a záhradami pre včielky. Tu rástli aj maliny, mamička nimi kŕmila batoľa v kočiari, bolo to také komorné a milé ...
Domček včelára
Domček včelára
Napájadlo pre včielky
      Oddychová zóna bola plne obsadená tínedžermi, asi školský výlet :) Takže som nemohla oddychovať a šľapala som ďalej. Dostala som sa do Ornamentálnej záhrady, ktorá bola zjavne viac udržiavaná. Aj tu boli kosatce, levandule, záhony rôznych rastlín. Bolo tu aj oveľa viac ľudí.
Skalničky
Skalničky
Ornamentálna záhrada
Ornamentálna záhrada
Ornamentálna záhrada
Ornamentálna záhrada
Ornamentálna záhrada
Ornamentálna záhrada - už vidno vežu Kaplnky sv. Kláry
Výhľad na vinice a Kaplnka sv. Kláry
Cesta k Japonskej záhrade
Výhľady na vinice
Stredozem
Stredozem
      V Japonskej záhrade sa fotila svatba. Zároveň tam boli zvyšky výstavy bonsaí (končila 19.6.), takže bolo čo pozerať, ak sa človek nedal rozptyľovať svadobčanmi. Bolo to nádherné.
Japonská záhrada
Japonská záhrada
Japonská záhrada
Japonská záhrada
Japonská záhrada
Japonská záhrada
Japonská záhrada

      Vinice v najspodnejšej časti záhrady boli zatvorené. Výhľady od Kaplnky sv. Kláry na Trójsky zámok boli ako z reklamy. 

Kaplnka sv. Kláry
Kaplnka sv. Kláry
Kaplnka sv. Kláry
Výhľad na Trójsky zámok a jeho záhrady
Výhľad na Trójsky zámok a jeho záhrady - labyrint
Výhľad na Trójsky zámok a jeho záhrady
      Bolo 12:10, rozlúčila som sa s hlavnou časťou Botanickej záhrady (treba normálne vyjsť von) a zamierila do skleníka FataMorgana. Vstup je na ten istý lístok, bez doplatku.
      Skleník ma očaril, konkrétne časť Tropický dažďový les. Všetky fotky sú odtiaľ. Časť Polopúšť som ani nezaregistrovala (po tých nádherných skleníkoch vonku v záhrade) a časť Horský les nebola otvorená. Ale tie trópy, to bola rozprávka ... pozerajte ...
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana - hoya
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Skleník FataMorgana
Obedík v jedálni pri FataMorgane
      A že tých fotiek bolo tentokrát naozaj veľa, Trójsky zámok si nechám nabudúce :)
                                                                                 Marta

2 komentáre:

  1. Marti, botanická je krásná, ale opravdu miluji vinice a Kapli sv. Kláry - máš pravdu, ten výhled je prostě úchvatný!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovedaťOdstrániť