štvrtok 12. novembra 2020

Prestieranie z bavlnenej šnúry

      Chcela som využiť zvyšnú bavlnenú šnúru z kobercov. Vyskúšala som prestieranie. Nič som od tohto pokusu nečakala -  a ostala som očarená ... Vzniklo jemné, nevtieravé a pritom efektné adventné čajové prestieranie.

Materiál: bavlnená šnúra 5mm 
Výšivka: Embriodery Library 
Rozmer: prestieranie pod čajník priemer 23cm, pod šálky priemer 11cm

Chytilo ma to ... musela som vyskúšať aj väčšie prestieranie pod tanier, s priemerom 30cm.

V detailoch krásne vidno cik-cak, ktorým som zošívala šnúru.
Celá séria ... ale ešte aspoň jedno prestieranie pod tanier musím došiť :)

Nemám béžovú šnúru, ale dookola sa mi točí v hlave takéto prestieranie v prírodných hnedých farbách ... ach jaj, toľko inšpirácie a len dve ruky :D

O týždeň neskôr som dorobila ešte jedno veľké prestieranie a dve podšálky:


Popri tejto výšivke som kúpila aj výšivku na nový filcový medovníček, ale ten ma naopak neoslovil. Priveľa stehov a efekt sa v tej hustote stráca. Na tmavšom filci by možno viac vynikol, ale s tým počtom stehov sa aj tak neoplatí. Priemer cca 13cm.

                                                                                 Marta

11 komentárov:

  1. Marti, tak tohle je hodně povedené. Moc se mi to líbí. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Jani ... a neuveríš, aj som si pri krútení a zošívaní šnúry na teba spomenula - na tvoje háčkované košíčky zo zvyškov ...

      Odstrániť
    2. Fakt? To je super. Tak že by další level byla výšivka na háčkování?

      Odstrániť
  2. Skvělý nápad!!! U tebe nic nezůstane nazmar:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi všetky patchworkárky sú naučené na bezodpadové hospodárstvo :D :D :D Pozdravujem! M.

      Odstrániť
  3. To je krása. Moc děkuji za nápad na vánoční dárek. Mopsinka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To je kouzelné prostírání, Marti. Skvělý nápad a dokonalé provedení.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Marti, začnu odzadu. Medovníček se mi moc líbí, je prostě bez kakaa :o), krásně jemný!
    A ty prostírky, to je velká paráda! Nádhera převeliká! Výšivky bych nebyla schopná, ale chápu dobře, je základ je šňůra sešívaná dokola entlovacím stehem? Vypadá to skutečně skvostně!
    Moc tě zdravím! Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno Helenka, správne si pochopila, šnúra zošívaná entlovacím stehom ... Na fb mi jedna baba do komentárov k tomu dala, že tak robila prestieranie aj tašky!!! Dnes som došila ďalšie veľké prestieranie a malé podšálky, ešte ich treba vyšiť ... rýchle a parádne darčeky :) Pozdravujem! Marta

      Odstrániť