utorok 24. mája 2022

Tričko s prekrížením na prsiach

       V akcii v Dome látok som kúpila 4m viskózového úpletu, 1m po 4€, na skúšanie. Reku aj keď požuvem a vyhodím, veľká škoda nebude. Prvé tričko s prekrížením na prsiach som skúsila z tohto materiálu.


       Strih som si robila sama. Krajčírky by asi zaplakali :D Vychádzala som zo svojho trička so zriasením na prsiach (strih na neho som robila podľa rozstrihaného tička z Orsay). Mierne som ho zúžila pod pazuchami, navrhla som si prestrihnutie pod prsiami a nejak domaľovala k tomu prekrížený výstrih. Podľa starých šiat som pridala záševky na prsia a primerane k tomu zúžila spodnú časť predného dielu. Ušila som tričko a keďže zadný diel som zabudla zúžiť úmerne prednému pod prsiami, pridala som podľa starej blúzky záševky na chrbát. No bola to zábava do konca, takže nakoniec som bola celkom prekvapená, že to celkom dobre vyzerá a je to prudko nositeľné - už som ho dnes mala v práci :)

      Kdesi som čítala, že z jemného viskózového úpletu treba šiť o veľkosť užšie, ako z bavlneného úpletu. Po došití potvrdzujem, je to pravda, hoci ja som to neurobila. Ale to by som už nedala - aj robiť strih aj zmenšovať ... takže mám tričko s rezervou. Uvidíme, ako tričko dopadne, keď prejdem na bavlnený úplet ...

                                                                                 Marta

8 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Reni ďakujem, snažila som sa ale je ešte na ňom čo opravovať - nabudúce :)

      Odstrániť
  2. Tričko je skvělé, já bych ho nezmenšovala. Je třeba i nějaké volnosti.-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hani nechcem zmenšovať v zmysle, aby bolo viac na telo, to je dobre tak ako je., Tiež už mám svoj vek a nemusím každú pneumatiku ukázať, plne súhlasím s tebou :D Ide skôr o to, že napr. ten výstrih je na mojich menších prsiach a pri tejto jemnej látke naozaj dosť voľný. Tam sa kľudne narve nie len č.42, ale aj č.50 - a pri mojej 42ke mi potom pri predklone vidno až do žalúdka. Tak proste s tým sa treba pohrať :)

      Odstrániť
  3. Marti, ty tedy jedeš! Krásný kousek, tenhle střih mám taky ráda!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Také tričko má asi každý rád. Dokonca aj moja 21 ročná dcéra povedala, že aj jej môžem také ušiť :) No natrénujem na sebe a potom sa odvážim zmenšiť pr ňu :) Krásne dni, Marta

      Odstrániť
  4. Zase krásné tričko. Vypadá skvěle a moc Ti sluší.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť